martes, 13 de mayo de 2008

ACTIVITAT KID PIX

Nivell:
Aquesta activitat està adreçada als nens i nenes de P5.

Objectius:
- Identificar els animals marins
- Potenciar l’escriptura de paraules treballades a la classe
- Seguir el fil de la història

Arees curriculars:
Descoberta d’un mateix:
- Psicomotricitat gruixuda
- Descoberta de les pròpies possibilitats d’acció i moviment

Descoberta de l’entorn natural i social:
- Els animals marins

Intercomunicació i llenguatge
- Llenguatge matemàtic: - Ordre dels animals correctament
- Llenguatge verbal: - Escriptura dels noms dels animals marins
- Llenguatge plàstic: - Creació d’una creació artística amb el Kid Pix


Seqüència del treball:

A l’aula d’informàtica cada nen i nena tindrà al seu ordenador el Kid Pix a punt per començar a treballar.



L’activitat consisteix en fer una creació artística amb el Kid Pix sobre el conte que els nens i nenes sentiràn a l’aula.
Els nens i nenes hauran d’obrir una plantilla que la mestra haurà preparat amb un fons marí.:



L’educadora començarà a llegir el conte i els nens i nenes hauran d’afegir els animals del mar que vagin sortint:


Cada vegada que afegeixin un animal hauran de guardar la creació amb el nom d’aquest, així a l’hora de valorar l’educador/a sabrà si ho han fet en l’ordre correcte.
Per exemple el primer animal que surt és el peix així doncs ho desaran amb el nom: PEIX:



Perquè no hi hagi errors d’escriptura l’educador/a ho anirà escrivint a la pissarra.
Finalment quedarà una creació semblant aquesta:



Material:
El conte dels animals del mar:
Hi havia una vegada un PEIX que volia conèixer l’oceà per fer nous amics.
Passeja que passejaràs es va trobar amb un CAVALLET DE MAR i li va explicar que va decidir passejar per conèixer nous amics i el cavallet de forma molt animada li va dir: - Jo també vull venir!, i tots dos van començar a nedar. De sobte es van aturar en veure un animal: - Cavallet, cavallet... aquestes pinces que veig no em fan bona espina... – va dir el peix tot espantat.
(Què sabeu quin animal és?)
L’animal se’ls va mirar i els va dir ben animat:
- Tranquils, però si sóc un CRANC i aquestes pinces em serveixen per protegir-me.
- Ah... dons nosaltres no et volem fer res, només volem fer amics i per això hem decidit passejar per l’oceà - va dir el peix.
- Puc venir amb vosaltres? – va dir el cranc i tots tres van continuar el seu viatge.
De cop el cranc es va aturar i va dir: - Mireu he trobat una ESTRELLA que ha caigut del cel i s’ha quedat enganxada a una roca!
- Que no! Sóc una estrelleta de mar... – va dir l’estrella. I abans de que l’estrella pogués acabar de parlar, un animal envoltat de bombolles va aparèixer i va dir:
- Què feu aquí? -Va dir el POP que semblava que anés amb una mica de pressa, - Què no us han arribar les veus?
Tots els animals es van mirar i van fer un no amb el cap.
- No m’ho puc creure! – va dir el pop – Ja esteu amagant-vos, m’han dit que per aquí volta un TAURÓ amb molta gana.
- Però si estem molt lluny de casa meva... – va dir el peix-
- Vinga, ràpid, veniu tots a casa meva que celebrarem la nostra amistat.

1 comentario:

beth dijo...

La proposta s’adequa a les àrees per les quals es proposa--------Si
La proposta s’adequa al nivell educatiu pel qual es proposa--- Si
Els objectius són prou clars i concrets.-------Si

La seqüència de treball és prou clara i concreta--------Si
Les activitats que es proposen estan relacionades amb els objectius que es formulen-------Si
La proposta resulta original i innovadora--------------------Si

Els materials preparats són atractius i de qualitat--------Si


Altres comentaris:
Hi ha algunes activitats que podrien resultar dificultoses pels nens, des del nostre punt de vista, que els nens hagin de guardar cada cop els animals que van afegint seria massa laborios encar que facilita la nostra festa.
Però aquesta proposta ens ha encantat i l’hem trobada molt i molt original i treballada.
Us felicitem noies!



Grup avaluador:
Leyre Vivas, Cristina Serramitja, Romanella Fossati, Ana Rodríguez i Elisabeth Peregrina